opc_loader

Stryd Footpod v3 ANT+ Bluetooth met Wind detectie inclusief 6 maanden Stryd Membership

In het kort: de Stryd-footpod v3 toont je:

  • Vermogen - wattage
  • Afgelegde afstand, contacttijd aan de grond
  • Tempo (snelheid), pasfrequentie
  • De nieuwe Stryd laat je in real-time zien hoeveel power de tegenwind je kost of hoeveel voordeel je hebt bij een rugwind of het voordeel indien je in de luwte van een groepje loopt.
  • Bij een lange afstand en een flinke wind kun je veel voordeel hebben door je strategie tijdens je run aan te passen. Zo loop je niet door je lactaat drempel bij een flinke tegenwind en laat je geen tijd liggen als het verantwoord is om harder te lopen bij een rugwind.
  • Analyse op je Stryd PowerCenter of Garmin Connect account van: Running Efficiency, Training Intensity, Run Form
  • Transmissie: ANT+, Bluetooth
  • Licht: 10 gram, waterdicht en stootvast
  • Oplaadbare batterij via een cradle en mini usb (enkele weken bruikbaar)
  • In de doos: Stryd, lader, laad kabel, 2 schoen clips.
  • De Stryd werkt onder andere samen met de horloges: Polar V800,  Vantage Grid, v,V2,  Garmin FR D2 15, 745, 230, 235, 645, 630, 920XT, 735XT, 935, 945, Fenix 6, 5X, 3 HR,Vivoactive serie , Suunto Spartan, Ultra, Ambit 2 en 3. Ook is er ondersteuning voor de Apple Watch 3-4-5-6-7. Kijk voor de volledige lijst hier.  Onderaan deze pagina lees je meer over de mogelijkheden van de diverse merken hardloop horloges in combinatie met de Stryd Footpod.
  • Nieuw in deze doorontwikkelde 3e versie van de Stryd: wind sensor, een temperatuur, luchtvochtigheid en magneto sensor. De motion sensor is nauwkeuriger, is er 64 maal meer opslagruimte en is de informatie LED feller en daardoor beter zichtbaar. 
  • Horloge is geen must, de Stryd communiceert ook met de iOs iPhone app en Android app.
  • Deze nieuwste versie heeft een nieuwe schoenclip, gemaakt van een zachtere kunststof. Je schuift/klikt de Stryd footpod daar in, je hoeft de clip niet meer licht te buigen zoals bij de vorige versie.
  • Met gratis hardcopy boek: Hardlopen met Power! van Hans van Dijk en Ron van Megen
  • Grote verandering per mei 2021. Stryd introduceert het 'Stryd Membership'. Een dienst die een hoop uitzoek werk en analyse van je running data uit handen neemt en zorgt dat u kunt focussen op hardlopen, herstellen en het dagelijkse leven.
  • Membership geeft u onder andere Personalized Power-Based Training Plans met suggesties gebaseerd op de data van je eigen runs, Workout Builder maak uw eigen op vermogen gebaseerde trainingschema met hulp van de Stryd Workout Bibliotheek. Maak gebruik van de Race Power Calculator. Ontvang na uw run automatisch de belangrijkste Post-Run Insights. En er is nog veel meer. Lees hieronder daar iets meer over.
  • De prijs van de Stryd is inclusief 6 maanden lidmaatschap. De Stryd is natuurlijk ook als Data-Only te gebruiken met naast de gebruikelijke gegevens cadans, snelheid, afstand, ground contact time en data zoals Leg Spring Stiffness, Air Power, Form Power, Running Stress Score, critical Power en meer. U heeft zelf de keuze hoe u wilt hardlopen met Power!
229,00

Niet thuis? Geen punt - Haal je bestelling op bij de Albert Heijn of Gamma
Kies je afhaalpunt zometeen bij het afrekenen.....

Voorraad
Aantal op voorraad:
  3  items
Beschrijving

De Stryd vermogensmeter voor bij het hardlopen bestaat alweer sinds 2014. Het eerste model was een hartslagmeter met een motionsensor en heel veel algoritme berekeningen. De tweede versie was een footpod waarin 12 variabelen werden gemeten om het wattage te bereken en veel minder algoritme. En in deze nieuwe 3e versie van de Stryd zijn weer een aantal spectaculaire toevoegingen en verbeteringen om het geleverde vermogen nog exacter en consistenter weer te geven. Zo is toegevoegd een temperatuur, vochtigheid en magneto sensor, is de motion sensor nauwkeuriger, is er 64 maal meer opslagruimte en is de informatie LED feller en daardoor beter zichtbaar. De antenne is sterker zodat ook de Garmin Fenix 5 serie goed werkt met de Stryd v3 footpod. De belangrijkste toevoeging is echter een sensor die de wind meet. In de clip waarmee je de Stryd 3 aan je schoenveters bevestigt, zit een opening met een luchtkanaal naar een gaatje, de “wind port”, in de onderkant van de Stryd. De werking van de wind port is vergelijkbaar met de in de luchtvaartindustrie toegepaste pitotbuis voor meting van de windsnelheid. De Stryd meet hierdoor heel precies de actuele situatie en heeft het meteen door als je in de luwte van een groepje loopt, of beschut achter een rij woningen of een bosje. Het wattage dat je verliest door tegen wind of juist wint met een rugwind wordt weergegeven en opgeteld bij het totale wattage. Het voordeel is evident, het wordt makkelijk om net onder je omslagpunt met een forse tegenwind te lopen en vice versa met wind mee of achter een groepje. Resultaat? een snellere overall tijd. Een giga innovatie uitvoerig getest, er zijn white papers beschikbaar, en bijvoorbeeld ook getest door bekende sport blogger DC Rainmaker in een windtunnel. Op internet lees je ook over een versie 4 maar dat is een misverstand op een runners blog. Deze Stryd v3 met wind detectie is anno nu, oktober 2021 de nieuwste en laatste versie van Stryd. 

Snelheid, tijd, hartslag zijn hulpmiddelen die iets zeggen over onze fitheid, ze helpen bij het hardlopen maar ze zeggen minder over de intensiteit, de inspanning waarmee we trainen. En als we met de verkeerde intensiteit trainen dan heeft dat effect op ons trainingsschema. Je herstelt niet snel genoeg voor een volgende training of de training is niet zwaar genoeg geweest om profijt van te hebben. Wat we nodig hebben is een cijfer dat onze inspanning kwantificeert, objectief en op ieder moment van onze training of race. Dat is nu precies wat de Stryd Wattage Meter voor het hardlopen voor je doet. Dat cijfer is het wattage, het geleverde vermogen dat je inspanning laat zien die je op dat moment levert. Of je nu kilometers maakt op het asfalt of aan het trailrunnen bent in de heuvels van Limburg. Nauwkeuriger dan ooit kun je meten hoeveel inspanning je lichaam moet leveren.

Stryd with Wind Detection

Neem twijfel weg of je goed aan het trainen bent, monitor je vooruitgang. De Stryd 3.0 vermogensmeter geeft je in feite op je pols inzicht in loop efficiëntie capaciteiten waar je voorheen voor naar het laboratorium moest. Een footpod die continu een combinatie van variabelen meet. Denk daarbij aan de helling, versnelling van je lichaam in drie richtingen: horizontaal, verticaal en zijwaarts, pasritme, de grond contact tijd, verticale oscillatie en meer. De Stryd weet of je springt van een steen of dat de ondergrond zacht en modderig is. Met die meet gegevens wordt het loopvermogen of wattage gecalculeerd en weergegeven op je horloge. Niet langer hoef je af te gaan op gevoel, snelheid of hartslag, die geven niet de werkelijke inspanning weer. Hartslag is een goed hulpmiddel maar is onderhevig aan stress, voeding, verkoudheid, temperatuur et cetera.

1 gratis boek t.w.v. 24,95

Nieuwe meet gegevens en cijfers. Ik hoor je denken: Leuk maar hoe kan ik die kennis gebruiken, hoe ga ik er nu beter, efficiënter en sneller van lopen? Het wordt allemaal uitgelegd in dit boek van de auteurs van Het Geheim van Hardlopen en Het Geheim van Wielrennen; Hans van Dijk en Ron van Megen. Bij aanschaf van de Stryd footpod geef ik je dit boek cadeau om weg te helpen. Met al deze kennis weet je precies deze nieuwe loop wattage data te interpreteren, power training zones toe te passen en je prestaties stapsgewijs te verbeteren.

Waarom de Stryd v3 sensor kopen ?

Op de lange termijn zal de sensor je helpen efficiënter te lopen. De loopefficiëntie (RE) wordt traditioneel uitgedrukt in de hoeveelheid zuurstof die je nodig hebt om een kilometer af te leggen. (VO2). De graadmeter die wordt gehanteerd om iemands vermogen te bepalen is de VO2-Max; het maximale volume zuurstofgas dat je lichaam bij inspanning kan opnemen. De loopefficiëntie wordt bepaald door een combinatie van factoren, zoals lichaamsbouw, je loopstijl en stofwisseling. Tot op heden kon je loopefficiëntie enkel in een Sport Medisch Adviescentrum gemeten worden. Op basis van laboratoriumonderzoek blijkt de Stryd een even goed inzicht te bieden in het loopvermogen van een hardloper. Ik citeer bovenstaand één van de schrijvers van 'Het geheim van hardlopen' en artikel in de november issue van RunnersWorld de emeritus hoogleraar Hans van Dijk.

 

Ook voor snelheid, afstand, pasfrequentie is dit een waanzinnig goede footpod

Op korte termijn krijg je een footpod die uit de doos meteen super nauwkeurig is, je hoeft hem niet te kalibreren, nooit niet. Hij geeft de exacte snelheid, wattage, tijden en loopritme door aan je horloge. Ook op een indoor of een 400 meter atletiekbaan! Geen gedoe met de GPS dus. Nieuw is de RSS de Running Stress Score, 1 getal dat na je training aangeeft of je goed en of je genoeg hebt getraind. De footpod weegt 10 gram, is sterk en licht omdat het verstevigd is met carbon-fiber en is waterbestendig. Laden is zeer eenvoudig met de meegeleverde lader en na een uurtje laden is de Stryd (spreek uit als Strijd footpod) weer vol en klaar voor een maand gebruik. Een led lampje gaat knipperen als de batterij bijna op is. Je kan hem koppelen middels ANT+ of bluetooth met een hardloop horloge of smartphone. De footpod heeft geen usb ingang die kapot kan gaan want hij laadt via twee magnetische contacten.

In de verpakking

In de verpakking zitten naast de Stryd zelf een lader en 2 houdertjes voor op je schoen.

Verschil tussen de Stryd 2 en Stryd 3

Hardlopen-en-fietsen heeft Ron van Megen en Hans van Dijk, schrijvers van onder andere het boek 'Het Geheim van Hardlopen' en gebruikers van de Stryd footpod een artikel te schrijven over wat nu het verschil is tussen de oude en nieuwe Stryd. Daarnaast komen ook vele andere facetten bij het hardlopen aan bod. Je leest het artikel 'De nieuwe Stryd met winddetectie brengt evolutie én revolutie' hier.

Hulp bij je training en in je wedstrijd

Zodra je een account aanmaakt op het Stryd platform en je gegevens gaat uploaden, opent zich een wereld van gegevens. Zo kun je een doel instellen zoals een 10k, halve marathon of een hele bijvoorbeeld. Je kunt dan jouw gegevens vergelijken met andere lopers die ook voor een bepaalde afstand trainen. Zo kun je zien waar je extra aandacht aan moet besteden zoals kracht of duurvermogen. Stryd help je met training schema's en tips. Tijdens je wedstrijd kun je extra voordeel behalen indien er wind staat. Je kunt zien hoeveel watt je extra moet leveren om er tegenin te lopen en hoeveel watt voordeel je hebt bij een rugwind. Zo voorkom je dat je over je lactaatdrempel gaat en laat je geen tijd liggen als het verantwoord is om sneller te lopen met een rugwind. Op dit blog vind je tal van artikelen over hoe de Stryd je kan helpen bij het hardlopen.

Inclusief 6 maanden Stryd Membership - Let Stryd crunch the data

De Stryd genereert een enorme hoeveelheid waardevolle data van je hardloopsessies. Er gaat ook best wel wat tijd in zitten om met die data een trainingsschema op te zetten gebaseerd op power, op vermogen. Zeker als je een doel hebt, een marathon, een 5k,10K waar je jouw PR wil aanscherpen. Dit werk neemt het Membership uit handen. Het helpt je jouw Critical Power continu spot-on te hebben en gebaseerd daarop een gepersonaliseerd training schema te creëren en ook suggesties te doen nadat de resultaten van die trainingen beschikbaar komen. Je hebt toegang tot tal van bewezen trainingsschema’s van 5k tot 50k. De Race Power Calculator helpt je een snellere tijd te behalen door het wattage te laten zien wat je moet lopen om die tijd te realiseren. Automatische Post-Run Insights geven je na de training door of je op schema bent in je training plan. Iedereen kan 6 maanden proberen of het membership een waardevolle toevoeging voor je is. Ook zonder een membership zorgt de Stryd voor een schat aan informatie. Uiteraard blijft het altijd het wattage doorgeven aan je horloge of telefoon. Blijf je de beschikking houden over al die parameters zoals: Leg Spring Stiffness, Air Power, Form Power, afstand, snelheid, cadans en nog veel meer. Op deze pagina vind je alle mogelijkheden van het Stryd Membership.

De Stryd in 2022 - Nieuw: bouw je eigen trainingsplan

De sleutel tot training is consistentie. Als je eropuit kunt en elke training van je trainingsplan kunt voltooien, gaan de kansen op succes giga omhoog. Een goed trainingsplan motiveert ook. Stryd heeft een waanzinnig goede planner gebouwd voor zowel iOs als Android. Je kunt een compleet nieuw plan maken, de app helpt je met vragen zoals hoeveel loop je gemiddeld per week, hoe vaak wil je hardlopen per week, welke dag is je long run, wanneer wil je rust en hoe lang moet het plan zijn. Gebasseerd op jouw huidige gegevens krijg je dan een programma en daar binnen kun je dan weer heel makkelijk schuiven. Wat ook kan is een een plan pakken uit de uitgebreide bibliotheek en dat super easy aanpassen aan jouw lifestyle, aan jouw agenda. Kijk eens in onderstaande video hoe fijn dat werkt! Training Plan Builder is inbegrepen bij het Premium pakket. 

Training Plan Analyzer

Ok het hebben van een trainingsplan biedt houvast maar er is natuurlijk een uiteindelijk doel en ben je op het goede pad. Stryd heeft daarvoor de Analyzer gebouwd en daar hoef je weinig voor te doen. Als je een plan volgt zal het regelmatig een melding geven. Het zal je een voorspelling geven van je racetijd van je ingevoerde afstand als die wijzigt, hopelijk sneller :-) En het als je te zwaar of te licht traint een seintje geven zodat je jouw plan kan finetunen. De Training Plan Analyser is inbegrepen bij het Premium pakket.

Coach’s View - hoe kan je trainer meekijken ?

Is ook een nieuwe feature bij Stryd, een coach mits aangemeld bij Stryd als hardloop /atletiek trainer kan in een view only modus meekijken in je PowerCenter omgeving. Zij of hij kan meekijken bij je laatste run, wedstrijd, critical power ontwikkeling en meer. Hier onder een video met wat de mogelijkheden zijn en hoe het er uit ziet:


Race Power Calculator en Race Power Predictor Table

Niet in de app maar op je desktop vind je de Race Power Calculator. Op basis van de runs die je de afgelopen 90 dagen hebt gedaan en de afstand die je invoert krijg je dan de verwachte eindtijd. Deze feature is voor iedereen beschikbaar. Premium gebruikers kunnen dan ook nog extra variabelen ingeven zoals temperatuur, luchtvochtigheid en of er nog een klim in het parcour zit.

Welk sport horloge werkt het beste met de Stryd footpod?

beste_horloge_voor_stryd

Stryd zelf geeft geen voorkeur aan 1 specifiek horloge. Elk merk heeft sterke punten en minder sterke punten:

  • Garmin: registreert alle waarden en gegevens die de Stryd footpod genereert. Automatische flow om de data van het horloge in PowerCenter te krijgen. Automatische aanpassingen van je wattage zones op het sporthorloge. De Garmin kan de afstand en tempo van de stryd overnemen, nauwkeuriger dan de GPS , zeker op de baan. Compatible met wattage/power workouts van Stryd, TainingPeaks, 2Peak et cetera. Minder puntje: de initiële set-up is wat meer complex.
  • Apple Watch: De Stryd App op het horloge is fantastisch! registreert alle waarden van de Stryd inclusief hartslag, GPS Map en met 1 druk op de knop staat het in PowerCenter, het desktop programma waar je alles in kunt analyseren en plannen. Omdat het een Apple watch app is kan Stryd super snel en makkelijk updates doen. Werkt met Bluetooth en daarmee super betrouwbaar. Ook wattage workouts van de bekende platformen kun je makkelijk uploaden naar de Apple Watch. Minder punt: tijdens je work-out moet je de pols omhoog doen om het scherm te activeren, batterij duur is natuurlijk ook nog een dingetje, maar goed dat gaat meer over het horloge in het algemeen.
  • Polar: dankzij PolarFlow makkelijk om te installeren. Werkt met een betrouwbare bluetooth verbinding. Je kunt kiezen om de afstand en snelheid van de Stryd pod te gebruiken. Native Power Fields op het horloge. Minder is: horloge kan niet alle waarden registreren die de Stryd genereert. Alleen wattage, cadans, snelheid, hr en afstand. Geen op wattage gebaseerde work-outs en na het hardlopen moet je de data handmatig uploaden naar het PowerCenter met de telefoon app.
  • Coros: Registreert alle waarden van de Stryd. Automatische flow van gegevens naar het PowerCenter. Je kunt kiezen om de pace en distance van de Stryd footpod te gebruiken. Op het horloge staan van origine al wattage velden en power zones. Easy setup! Minder is: geen power-based workouts van Stryd, en ander platformen kun je uploaden naar het horloge. Je critical power, zeg maar de lactaatdrempel moet je handmatig instellen, verandert niet automatisch mee als de conditie beter wordt.
  • Suunto: makkelijk om te installeren. Werkt met een betrouwbare bluetooth verbinding. Sommige horloges zoals de Spartan / 9 kunnen de live snelheid en afstand van de Stryd overnemen. Native wattage velden. Minder: horloge kan niet alle waarden registreren die de Stryd genereert. Alleen wattage, cadans, snelheid, hr en afstand. Geen op wattage gebaseerde work-outs en na het hardlopen moet je de data handmatig uploaden naar het PowerCenter met de telefoon app.
  • Wahoo Rival: op het moment van schrijven nog een nieuwe speler op de markt. Wahoo Fitness kennende zal het software team snel nieuwe features toevoegen. Vooralsnog kun je wattage velden aanmaken via de ELEMNT app. Zoals power, max power et cetera. Maar dat is het dan ook. Geen snelheid en afstand van de footpod. Geen wattage works-outs en je moet de data handmatig vi a een fit-file in je powercenter importeren.
Altijd
Webwinkel keur

Webwinkel Keurmerk en klantbeoordelingen